Kraty pomostowe zgrzewane ocynkowane

Produkowane zgodnie z obowiązującą normą: DIN24537, ocynk ogniowy wg EN ISO 1461, DIN 50976, dodatkowo zapewniamy atest higieniczny PZH.

Rodzaje płaskowników nośnych dla krat pomostowych zgrzewanych

tabela rodzaje płaskowników
krata rysunek 2

Podział oczek dla krat zgrzewanych

Standard to 34,3 x 38,1
Podziałka między płaskownikami nośnymi; 25,5; 34,3; 50,8; 76,1
Przykładowe oczka: 25,5×38; 34,3×50,8; 34,3×76,1

Oznaczenia krat zgrzewanych

• KOZ – krata obramowana zgrzewana
KNZ – krata nieobramowana zgrzewana
• L – długość płaskownika nośnego
• B – szerokość kraty
– kierunek płaskownika nośnego
• Serrated x4 – krata antypoślizgowa, ząbkowana

Serrated x4 dla stopni zgrzewanych, nacięcia na płaskownikach nośnych

Serrated x4

Układanie krat pomostowych

Rysunek

L – długość płaskownika  nośnego, szerokość kanału
B – podział krat na długości kanału

Przykładowy wymiar kanału: 1200 x 4800
L=1200 B=4800
Podział zamówienia:
L=1200 B=1000 4 szt.
L=1200 B=800 1 szt.

Dobór płaskowników nośnych dla krat zgrzewanych w ruchu kołowym

płaskowniki nośne - ruch kołowy

Q – całkowita masa pojazdu z dopuszczalnym ładunkiem [t]
R ᴸ – kierunek ruchu pojazdu wzdłuż płaskowników nośnych L
R ᴮ – kierunek ruchu pojazduwzdłuż prętów łączącychB

Informacje

Kraty pomostowe produkowane są wg normy DIN 24537, stopnie schodowe wg normy DIN 24531. Kraty pomostowe zgrzewane produkowane z płaskownika nośnego oraz pręta łączącego skręcanego żłobionego są niezwykle trwałe
i wytrzymałe na spore obciążenia.

Ocynk ogniowy metodą zanurzeniową wg normy EN ISO 1461 daje nam solidne zabezpieczenie przed korozją. Przy bardziej agresywnym środowisku należy stosować kraty ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej (patrz tutaj).

Kraty pomostowe zgrzewane wykorzystywane są praktycznie w każdym przemyśle. Kraty pomostowe ocynkowane lub stalowe tzw. czarne, surowe, ze stali zwykłej S235JR.  Kraty te występują jako pomosty robocze w fabrykach, podesty serwisowe, kanały samochodowe, stoły warsztatowe.

Kraty pomostowe również są kratami regałowymi. Kraty na regały tzw. regałowe/nakładane posiadają dodatkowe wysokie obramowanie co zabezpiecza kraty przed przesuwaniem. Przenoszą duże obciążenia, są ażurowe i łatwo się je montuje.

Kraty pomostowe ocynkowane spotykamy również na co dzień np. przed wejściem do sklepu jako wycieraczka antypoślizgowa, jako zabezpieczenie świetlików piwnicznych w budynkach. Służą jako podjazdy dla wózków inwalidzkich w biurach, urzędach jak i na osiedlach.

Kraty pomostowe i stopnie schodowe służą jako schody przeciwpożarowe zewnętrzne oraz jako schody spiralne, gdzie mamy ograniczoną powierzchnię do zabudowy. Zastosowanie krat pomostowych jest ogromne, poza standardowymi kładkami i podestami kraty pomostowe tzw. wema, służą również jako trwałe i solidne ogrodzenia, zabezpieczenia maszyn czy przesiewacze.

Kraty pomostowe mogą mieć dodatkowe wycięcia, wysokie obramowanie czyli bortnicę czy burty, listwę antypoślizgową, mogą być obramowane kątownikiem i otwierać się na zawiasach.
Wszechstronne zastosowanie oraz trwałość i wytrzymałość krat pomostowych ocynkowanych powoduje, że zastępują one inne dotychczasowe rozwiązania, które okazały się mniej trwałe.

Kraty pomostowe i stopnie schodowe występują także jako serratowane czyli w wersji antypoślizgowej w klasie R11. Jeśli potrzebujesz krat w klasie R12 patrz kraty prasowane lub w klasie R13 patrz kraty z tworzywa sztucznego.

Ustalenie obciążenia jakie krata ma przenosić jest istotną kwestią. Ważne czy to będą kraty pomostowe do ruchu pieszego tzw. kładki, pomosty robocze, serwisowe czy kraty do dużych obciążeń jak np. przejazdy aut osobowych lub ciężarowych, wózków widłowych czy podesty pod ciężkie maszyny i ładunki.

Nie wiesz jaki płaskownik nośny dobrać? Napisz do nas biuro@wyroby-stalowe.pl lub zadzwoń +48 600 245 934 podając wymiary kraty i przewidziane obciążenie a my dobierzemy odpowiednie parametry.

Galeria