Kraty pomostowe prasowane ocynkowane
Produkowane zgodnie z obowiązującą normą: DIN24537, ocynk ogniowy wg EN ISO 1461, DIN 50976, dodatkowo zapewniamy atest higieniczny PZH.
Rodzaje płaskowników nośnych dla krat pomostowych prasowanych
Podział oczek dla krat prasowanych
Standard to 33×33
Podziałka między płaskownikami nośnymi; 11,1; 22,2; 33,3 ;44,4
Przykładowe oczka: 22×22; 33×11; 33×44
Oznaczenia krat prasowanych
Serrated dla krat prasowanych:
• x5 nacięcia na płaskownikach nośnych
• x6 nacięcia na płaskownikach łączących
•x7 nacięcia na płaskownikach nośnych i łączących
Informacje
Kraty pomostowe produkowane są wg normy DIN 24537, stopnie schodowe wg normy DIN 24531. Kraty pomostowe prasowane KOP inaczej wciskane KWO produkowane
z płaskownika nośnego oraz płaskownika łączącego, niezwykle trwałe i wytrzymałe na spore obciążenia. Występują również w wersji krat kartowych ciężkich gdzie płaskownik łączący jest taki sam, jak płaskownik nośny KPK.
Ocynk ogniowy metodą zanurzeniową wg normy EN ISO 1461 daje nam solidne zabezpieczenie przed korozją. Przy bardziej agresywnym środowisku należy stosować kraty ze stali nierdzewnej i kwasoodpornej (patrz tutaj)
Kraty pomostowe prasowane wykorzystywane są w wielu dziedzinach. Możliwość regulacji oczka co 11 mm daje nam sporo możliwości. Kraty prasowane (wciskane) polecane szczególnie tam, gdzie wymagane jest drobne oczko, a w innych kratach pomostowych tego nie uzyskamy. Popularne drobno oczko 33 × 11 gdzie 11 mm w osi daje nam zaledwie 9 mm światła oczka, staje się idealnym rozwiązaniem pod tzw. damską szpilkę. Możemy iść w drugą stronę i w kratach pomostowych prasowanych, również uzyskać spory prześwit, jeśli zależy nam na kratach pomostowych lekkich, gdzie oczko może mieć przykładowo 66 × 99 mm (wielokrotność 11 mm).
Kraty pomostowe prasowane występują jako pomosty robocze w fabrykach, podesty serwisowe oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne są kraty pomostowe wysoce antypoślizgowe w klasie R12. Jako jedyne mogą być serratowane czy nacinane inaczej ząbkowane po całości, czyli w obie strony, po płaskowniku nośnym oraz łączącym oznaczenie X7KOP.
Kraty pomostowe w klasie R12 mają zastosowanie tam, gdzie występują np. smary i oleje lub śnieg czy lód i jest duże ryzyko poślizgnięcia się. Zalecane również tam, gdzie jest spora powierzchnia pochyła pomostu dla pieszych. Jeśli szukasz krat w klasie R13 patrz tutaj.
Kraty pomostowe prasowane widzimy także na co dzień np. przed wejściem do sklepu jako wycieraczka antypoślizgowa lub podjazdy dla wózków inwalidzkich w biurach, urzędach jak i na osiedlach. Stopnie prasowane stosuje się często przy budynkach użyteczności publicznej ze względu na swoją estetykę wykonania oraz drobne oczko
33 × 11.
Zastosowanie krat pomostowych prasowanych jest spore, poza standardowymi kładkami i podestami kraty pomostowe prasowane mogą występować jako podwieszane sufity, ogrodzenia, zabezpieczenia maszyn, klatki czy służyć do przesiewania surowców o dużej masie zrzutu.
Ustalenie obciążenia, jakie krata ma przenosić jest istotną kwestią. Ważne czy to będą kraty pomostowe do ruchu pieszego tzw. kładki, pomosty robocze, serwisowe czy kraty do dużych obciążeń jak np. przejazdy aut osobowych lub ciężarowych, wózków widłowych czy podesty pod ciężkie maszyny i ładunki.
Nie wiesz jaki płaskownik nośny dobrać? Napisz do nas biuro@wyroby-stalowe.pl lub zadzwoń +48 600 245 934 podając wymiary kraty i przewidziane obciążenie a my dobierzemy odpowiednie parametry.